sobota, 29 kwietnia 2017

Belfer na Majówce...



 



27.04.2017 r.
 
Co będę robiła podczas Majówki? Tym razem oceniłam wszystkie sprawdziany jeszcze w szkole (to moje nowe postanowienie - lepiej późno niż wcale), więc postanawiam leniuchować...
 




 
29.04.2017r.
 
Wyspałam się za wszystkie czasy. Odgruzowałam moje mieszkanie - nareszcie widać podłogę, i wyczyściłam hantle, ale spokojnie - jeszcze nie zmobilizowałam się do ćwiczeń.... No i zaczęłam gotować! Postanowiłam wypróbować garnek rzymski, który jakiś czas temu pożyczyłam od koleżanki. Potem zrobiłam jeszcze masło i... kanapki na kolację gotowe :)


PRZEPIS (pochodzi ze strony SkutecznieTv) - trochę zmodyfikowałam, no i oczywiście upiekłam w garnku rzymskim....
/proporcje na 1 bochenek/
  • 25 g świeżych drożdży piekarskich
  • 300-400 ml letniej wody
  • 500 g mąki orkiszowej
  • 1/2 szklanki otrąb pszennych
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek

 
Upiec własny chleb - coś niepowtarzalnego i magicznego. Polecam wszystkim, którzy są zestresowani i zabiegani, ponieważ praca przy wyrabianiu ciasta, a potem czas potrzebny na pieczenie skutecznie sprawiają, że cały świat i jego problemy znikają... Nie ma innej rady - trzeba zwolnić, pozwolić zmartwieniom odejść i zabrać się za coś fenomenalnego - tworzenie!!! A kromka takiego chleba daje mnóstwo radości i dumy, że własnymi rękami zrobiło się coś tak pysznego :)



















 
















Dla poćwiczenia przeliczania jednostek:

* Jaka będzie wielkość składników, jeśli chciałabym upiec 2 bochenki?
* Jaka będzie wielkość składników, jeśli chciałabym upiec chleb z 3/4 porcji ciasta?




Pozdrawiam i uciekam na kolację :) Potem planuję skończyć czytać książkę "Życie pasterza" (nareszcie mam na to czas).

Anna M.









 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz